21 October 2012

Kisah Alvin dan Vivian Yang..



Minggu lepas kecoh pasal si pasangan Alvin dan Vivian dengan gambarnya yang berbaur unsur2x seks. Memang dah terang2x melakukan perkara haram di sisi Islam. Yap, kita tau pasangan tu bukan Islam tapi ini sebenarnya sangat menjejaskan remaja2x yang lain di Malaysia khususnya di Malaysia sendiri. Takot2x remaja terikut2x ngan budaya mereka berdua tu.

Terang aku cakap yang badan kita ataupun perilaku seks bukan satu seni @ erotik yang perlu dipertontonkan kepada orang ramai. Haiwan pun aku rasa ada rasa malu, tp lain plak manusia zaman sekarang yang takde perasaan malu lgsg menayangkan benda2x yang tak elok dan benda macam nie bukan perkara yang membanggakan tp menghancurkan budaya kita sendiri.

Kita ada maruah dan maruah adalah sangat mahal yang takleh kita lakukan sesuka hati. Betapa kurang bijaknya si perempuan menggadai maruahnya kepada seseorang lelaki yang baru kenal. 

NASIHAT-MENASIHATI

Dalam facebook maupun di youtube ramai makhluk mengatakan perkara sebegini "kenapa korang sibuk nak kutuk n kaco pasangan nie, diorang pun bukannya kaco korang pun, biarla diorang nak buat papepun. janji diorang bahagia" Apa punyer komenla...tolongla sedar skit si makhluk...

Kita sebagai Umat Islam kena tegas dan perlu memberi nasihat tak kira orang itu Islam ke atau kafir. Sebab itu semua itu akan dipertanggungjawab kat kita diakhirat.. sape nak jawab nanti?..kita jugak..Jangan dok berdiam je. Nak bagi nasihat pulak jangan nak mengutuk je tp ada garisan panduan dengan cara yang elok. Seperti Contoh kita mendoakan mereka berdua akan berada di  jalan yang benar (ISLAM) dan menasihati mereka tentang akibat dari perbuatan tersebut.

Dan kerajaan pulak jangan la terlalu berlembut sangat dalam perkara hal ini. Perlu tegas dalam membendung perkara ini ya lah, takot2x ramai remaja terikut2x ngan perangai diorang, bahana plak dapat.aishhh..Kalo perlu tangkap, tangkap la...bg diorang kesedaran agar tidak mengulangi lagi.. Itu gunanya denda. Tp kalo tak guna gak, hampehhhh la....maksiat berleluasa la...

P/s: aku taknak upload gambar murahan pasangan diorang nie. Takde faedah!!!

Jutawan Danial Abdul Rahim
Ditulis oleh Bahrain

Merupakan Salah seorang blogger yang sudah lama berkecimpung selama 5 tahun sejak tahun 2009.

1 komen terbaik:

boni kacak July 20, 2013 at 3:55 AM

betul tu. semua pihak perlu tegas supaya tidak akan muncul lagi benda yang sama lepas ni.. yang nak bagi nasihat tu, nasihat yang tegas adalah beza dengan makian, jadi kena bezakan 2 perkara tu :)

akuBahrain. Powered by Blogger.

Blogger Wanita

Followers

Blogger Lelaki